Det store
bord midt i lokalet flyder med krøllet karamelpapir, tomme chipsposer,
sølvfolie fra chokoladenisser, slidte gennemlæste magasiner og reklamer, brugt
gavepapir, servietter, gamle nodehæfter og telefonbøger. Rundt om bordet sidder
en håndfuld drenge og piger og roder i de forskellige materialer; de dufter til
slikpapiret, snakker om yndlingschips, kigger magasiner og leder efter en mega
nice Justin Bieber eller en over cute hest. De snakker og griner, bliver enige
og uenige, bliver pludselig helt tavse mens hænderne og tankerne arbejder derud
af… og så snakker de igen, på kryds og tværs… Børnene går i Klub Tjæreborg og
deltager i vores VNT-specialiserings-projekt
"Fra slikpapir, gamle blade, telefonbøger,
servietter m.m. til sjove mobiltasker, penalhuse, punge m.m."
Vi ønsker at
arbejde med børnenes æstetiske læreprocesser, og mener at vi derigennem vil
kunne komme omkring flere af de aspekter som står nævnt i dagtilbudslovens
kapitel 10, § 65., som siger at, "Klubtilbud og andre socialpædagogiske
fritidstilbud til større børn og unge skal i samarbejde med børnene og de unge
skabe aktiviteter og samværsformer, der fremmer den enkeltes alsidige
udvikling, selvstændighed og forståelse for demokrati. Klubtilbud m.v. skal som
led heri bidrage til at udvikle børns og unges evne til at indgå i forpligtende
relationer og fællesskaber."
Ingen kommentarer:
Send en kommentar